הפוך למטפל LI-CBT מוסמך

קורס מקיף עם תעודה מוכרת על ידי האגודה הישראלית לטיפול קוגנטיבי התנהגותי בעצימות נמוכה (licbt)

LICBT

CBT היא גישה פסיכולוגית ומהפכנית לטיפול שהקנתה לה מקום של כבוד בעולם הטיפול בכלל ובעולם הפסיכולוגיה בפרט.
בקורס מוכשרים ב CBT בעצימות נמוכה,לומדים לטפל באדם בהתנהגות שלו B, בקוגניציה שלו – ובפרשנות שלו לאירועים C,וברגש שלו שיכול להיות על מנעד רחב שנע מהדחקת רגש ועד התפרצות רגש סוערת לאור הביקוש הרב לגישת ה-CBT אותה רשאים ללמוד בעלי תואר שני טיפולי בעיקר, נפתחו בעולם מגמות של לימודי LICBT – כלומר גישת CBT בעצימות נמוכה.
LICBT מתמחה בפתירת קונפליקטים פנימיים והתנהגותיים רבים , ובעל הצלחה מדעית רבה בקרב הפרעות מתחום הדיכאון, החרדה,טיפול בפוביות, ונושאים רבים של הנמכה עצמית, דימוי שלילי, חשיבה שלילית ועוד.

תעודת מטפל מוסמך licbt

מבנה הקורס

2 סמסטרים לימוד 16 מפגשים כל סמסטר
300 שעות לימוד
150 שעות אקדמיות licbt
50 שעות  סופרוויזן הדרכה קבוצתית ואישית
100 שעות פרקטיקום 
בקורס יש 2 מבדקים
** תנאי קבלה לקורס- תואר ראשון רלוונטי, למד/ה בעבר מבוא לפסיכולוגיה- אם אין מבוא לפסיכולוגיה ניתן להשלים אצלנו את הקורס או דרך כל מוסד אקדמי אחר. 
מי שלא עומד בתנאי הקבלה יכול לפנות לוועדת חריגים על מנת ללמוד את הקורס

מכללת הנות

מכללת הנות הוקמה בשנת 2010 ומכשירה בוגרים בתחומי הטיפול, הנחייה והדרכה, מעבירה הנחיות וסדנאות בגופים חיצוניים, ונותנת חסות למכללות נוספות.

הלימודים במכללה מוכרים לשנת שבתון דרך ארגון הסתדרות המורים. סטודנטים רבים מקבלים מלגה ללימודים במכללה מעמותות, דרך הרווחה, ביטוח לאומי ועוד.

המכללה מתגאה במרצים מנוסים מאוד אהובים וכריזמטיים.

המכללה מכירה באיגודים המקצועיים, לרבות, לשכת ה- NLP הישראלית המוכרת באיגוד הגג הבינלאומי, איגוד מקצועות העיסוי והלשכה למקצועות בריאות משלימים.

קורסי המכללה אושרו ללימודים דרך ביטוח לאומי מחלקת נכים.

סטודנטגו

סטודנטגו – המטרה שלנו היא אחת: לעשות לכם טוב. באמצעות פעילות ענפה, צעידה, חדשנית ושקופה – אנחנו פועלים ללא הרף להנגיש לכם את כל הטוב שאפשר: קורסים וביטוחים מוזלים; משלחות לחו”ל; קבוצות העשרה; מלגות והנחות; בילויים ופנאי; כנסים וימי עיון ועוד.

למה ללמוד דווקא אצלנו?

תכנית הכשרה מלאה ומקצועית – 300 שעות סה"כ
150 שעות לימוד עיוני | 50 שעות סופרוויז'ן (הדרכה אישית) | 100 שעות פרקטיקום אמיתי בליווי מדריך

תעודה מוכרת ע"י האגודה הישראלית ל־LICBT
ולא סתם "תעודת סיום" – אלא הכשרה רשמית שמאפשרת לעסוק בתחום.

התנסות מעשית מהיום הראשון
הסטודנטים עובדים עם לפחות 5 מטופלים בליווי אישי – כדי לצאת עם ביטחון וניסיון, ולא רק עם ידע תיאורטי.

ליווי אישי וצוות מקצועי
הקורס מועבר ע"י אנשי טיפול מהשורה הראשונה, עם ניסיון רב בתחום ה־CBT וה־LICBT – ועם מחויבות אמיתית להצלחה שלך.

לומדים בזום – נגיש מכל מקום
כל השיעורים מוקלטים ונשמרים לצפייה חוזרת, כך שתוכל/י ללמוד ולחזור על חומרי הלימוד בכל רגע שתבחר.

לא עומד/ת בדיוק בדרישות? אפשר להגיש לוועדת חריגים
כי אנחנו מאמינים שכל אדם ראוי להזדמנות – ואנחנו בוחנים את הפוטנציאל שלך, לא רק את הניירות.

מחירים

משלמי רווחה

מחיר רגיל

8200 ₪

beautiful-young-woman-smiling.jpg
people-and-lifestyle-headshot-of-attractive-charming-young-woman-with-dark-hair-looking-and-smiling.jpg

שאלות ותשובות

מה זה LICBT?

ICBT (Low Intensity Cognitive Behavioral Therapy) היא שיטת טיפול מבוססת CBT המתמקדת בהתערבויות קצרות וממוקדות לקשיים רגשיים והתנהגותיים, ומתאימה לטיפול בחרדות, דיכאון, דימוי עצמי נמוך, פוביות ועוד.

 

הקורס מתאים לסטודנטים ובוגרים בתחומי מדעי החברה, פסיכולוגיה, חינוך, טיפול, אימון או ייעוץ – וגם לאנשים המבקשים לעשות הסבה מקצועית לעולם הטיפול.

מומלץ רקע טיפולי/לימודי, אך ניתן להגיש מועמדות גם ללא רקע – ולעבור ועדת קבלה או וועדת חריגים, בהתאם למוסד הלימודים.
תנאי הקבלה הם תואר ראשון רלוונטי ו/או אנשים שלמדו ועוססקים בתחום הטיפול.
בנוסף על מנת לסיים קורס מטפל מוסמך licbt ולקבל תעודה על הסטודנט להמציא אישור שלמד בעבר קורס מבוא לפסיכולוגיה במוסד אקדמי מוכר, אם הסטודנט לא למד הוא יכול להשלים את הקורס דרכנו או דרך כל מוסד אחר.
סטודנט שרוצה לעסוק בתחום אך אינו עומד בתנאי הקבלה יוכל ללמוד באם הוא יעבור את וועדת החריגים.

 

כן. בוגרים שיעמדו בכל הדרישות יקבלו תעודת מטפל מוסמך LICBT מטעם מכללת הנות.
התעודה מוכרת על ידי האגודה הישראלית licbt

משך המסלול

שנת לימוד

מתי ואיך?

ימי ד' 17:00-21:30 – 32 מפגשים

תאריך התחלה: 25.02.2026

סטודנטים.ות שלא למדו מבוא לפסיכולוגיה יצטרכו לעבור שיעורי השלמה דרכנו או דרך כל מוסד אקדמי מוכר אחר.
תוספת השלמה למבוא לפסיכולוגיה 700 ש"ח בנפרד

במה שונה המסלול מ - CBT?

1. מסלול של שנת לימוד ולא שנתיים.
2. לא מחייב תואר שני רלוונטי.
3. ניתו לעבוד עם התעודה, אך לא לטפל באנשים עם אבחון פסיכיאטרי (כלומר באנשים עם פסיכוזה או הפרעת אישיות אי אפשר לטפל).
4. לא מוכר באיט"ה.
5. התעודה מוכרת על ידי האגודה הישראלית לטיפול התנהגותי קוגנטיבי licbt

כן אפשר לטפל ולבטח את התעודה בביטוח אחריות מקצועית אם ירצו.

מרצה

מיכאלה ממן
תואר ראשון ללשון וספרות
תואר שני חינוכי בהוראת אנגלית
פסיכותרפיה מסלול תלת שנתי
licbt+ licbt התמחות בילדים
הדרכת הורים
מאסטר nlp
דמיון מודרך ופרחי באך- מטפלת בכירה

מטרות/יעדי המסלול:

  1. הקניית ידע תאורטי ומעשי בגישת LICBT – היכרות מעמיקה עם עקרונות הטיפול הקוגניטיבי -התנהגותי, תוך דגש על שיטות וכלים יישומיים לעבודה עם מטופלים.
  2. הכשרה בהנחיית מפגשי טיפול ממוקדים וקצרי מועד, מבוססי פרוטוקול – תרגול מעשי.
  3. חיזוק מיומנויות התמודדות עם אתגרים טיפוליים – התנגדויות, חוסר מוטיבציה ומצבים מאתגרים, תוך שמירה על גישה מובנית וממוקדת מטרה.
  4. שילוב עקרונות אתיים(אתיקה ומוסר) בטיפול – אחריות המטפלים, והכרת גבולות התפקיד.

נושאי לימוד מרכזיים (המסלול מתחלק לשני קורסים):

 
  • היכרות ופתיחה – מבוא לטיפול הקוגניטיבי התנהגותי, מאפיינים, רקע, עקרונות, ומבנה הקורס
  • זרמים בפסיכולוגיה – בידול הCBT מהשיטה הפסיכולוגית הקלאסית; במה שונה מהטיפול הפסיכודינמי? אחוזי הצלחה – מדוע השיטה פועלת?! יתרונות, יעילות, גלי התפתחות
  • עקרונות הטיפול ההתנהגותי – התניות, למידה חברתית…
  • עקרונות הטיפול הקוגניטיבי – המודל של אהרון בק – המודל הקוגניטיבי והנחת היסוד, טעויות החשיבה, טיפול קוגניטיבי- טכניקות ושלבי הטיפול, הברית הטיפולית והתפיסה הטיפולית
  • המשגות מקרה הCBT – איתור מחשבות אוטומטיות ואיתור אמונות יסוד(מילוי דוחות מצב רוח, החץ הסוקרטי, הבניה קוגניטיבית, מעגל הסימפטומים, מטרות טיפוליות, ועוד…)
  • מודל REBT של אלברט אליס – טיפול רציונלי אמוטיבי
  • התקדמות בטיפול בשלושת הנושאים בהם אסכולת ה-CBT נותנת מענה אולטימטיבי – הפרעת החרדה השונות (לרבות פוביות, חרדות כלליות ועוד), דימוי עצמי נמוך ודיכאון.
  • פרקטיקום רחב היקף בליווי המרצה.

תנאים לעמידה בדרישות הקורס:

נוכחות: 80% נוכחות חובה.

סיום קורס מבוא לפסיכולוגיה בהצלחה.

סיום פרקטיקום בהנחיית המנחה בהצלחה.

לעבור בהצלחה 2 מבדקים ו- 3 עבודות הגשה

חובת הסטודנטים ושכלול הציונים:

פירוט המרכיב:

אחוז הציון הסופי

ביצוע משימות והשתתפות בשיעור: יומני מצב רוח, תשאול סוקרטי, עיון וקריאה – ספר חובה: "בוחרים להרגיש טוב!"

(ראו רשימה ביבליוגרפית בהמשך הקורס)

10%

תרגיל אמצע

20%

עבודת סיום

70%

לבדיקת התאמה מלאו את הטופס

נציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם!

LICBT

ברוכים הבאים למסע החדש האישי והמקצועי!

פתיחה והיכרות, מבוא לטיפול קוגניטיבי התנהגותי (בעצימות נמוכה)

עקרונות, רקע,  מבנה הלימודים ודרישות

1

מושגי יסוד ב CBT ומבנה הטיפול, יחסי מטפל-מטופל, הברית הטיפולית, אמפתיה וחמלה. יוצאים לדרך! יומן מצב רוח 1

2

הגישה ההתנהגותית הנחות יסוד, התנייה קלאסית והתנייה אופרנטית

3

הבנייה קוגניטיבית מושגי יסוד וטכניקות טיפול, חשיבות הפסיכו-דידקטיקה, פרוטוקול הטיפול…יומן מצב רוח 2

4

למידה חברתית למידת חיקוי ומתוך מודל, ועוד

5

הרחבה ודוגמאות: אינטייק, מסוגלות עצמית, דימוי עצמי מיקוד שליטה, מבוא לדיכאון, סוגי דיכאון, פרוטוקול טיפולי, הכרת ה – DSM, הפרעות נפש

6

מעגל הסימפטומים, מבוא לחשיפות, ועוד… /חרדות, יומן מצב רוח 3/חרדה חברתית

7

הגישה ההתנהגותית קוגניטיבית אבני יסוד של הגישה הקוגניטיבית והיכרות עם הדור השני של הגישה/ חלק שני: פוביות

8

סכמות ואמונות יסוד, חוסן ודימוי עצמי, מודל הערכה רב מימדי.

9  

הרפיות, נשימות, דמיון מודרך, ACTניתוח תיאורי מקרה לבחינת מערך טיפול מותאם.

10

סימולציות והדמיות כיתתיות לתרגול החומר הנלמד/ חרדת בחינות

11

התבוננות בכלל הגישות שנלמדו והרכבתם לכדי תמונה שלמה/דחיינות

12

עבודה עם פרוטוקולים, אתיקה מקצועית והכנה לקראת טיפולי סטאז.'

13

אופן גיוס מטופלים, גביית תשלום, סטינג טיפולי.

14

המשך למידה, לצד הדרכות! תיאורי מקרה בכיתה, נוסח אינטייק טלפוני, תרגול.

15

איתור סכמות אצל מטופלים, "בוחרים להרגיש טוב!" מטלת קריאה ודיון

16

דגש על בניית וניסוח המשגת מקרה במושגי .CBT

17

למידת עמיתים – העמקת התכנים תוך העלאת מקרים במליאה.

18

ניסוח מטרות אופרטיביות בהתאם לאופי הטיפול, תוכנית טיפולית ועוד

19

שינון פרוטוקול טיפולי,  ודיוקן בהתאם לטיפולי הסטאז'

20

ניתוח מקרה קצר – יצאנו לדרך!

21

סוגיות מהשטח, תרגילים , ארגז כלים

22

חזרה ושינון – טיפול בהתנגדויות – כלים

23

התאמת הטיפול למקרים טיפוליים שונים

24

המעבר מסיום לליווי ולמידת סגירת הטיפול.

25

היכרות עם עבודת הגמר, שאלות לחידוד החומר הנלמד.

26

צידה לדרך למטפלים מתחילים – העשרת ארגז הכלים, הערכה וסיכום התהליכים הטיפוליים.

27

סיכום, איסוף והפנמת החומר הנלמד והתהליך הטיפולי בכלליותו.

28

מפגש סיכום ופרידה: יוצאים לדרך עצמאית!

29

** ייתכנו שינויים בסילבוס, לפי החלטת המנחה/המכללה

בהצלחה, ובואו ללמוד ו…   להנות !